torsdag 18 april 2013

Äntligen

Idag kom det statliga bidraget (Pensionen) in på kontot!
Så nu är det slut på att leva på vatten och hårt bröd som jag gjort sista veckan. Hi Hi! Nej, så dåligt är det väl inte, men mitt rostbröd har tagit slut och osten och Kalles randiga. Till frukost äter jag 2 rostade mackor och en kopp te.
En macka med en tesked marmelad och ost och en med Kalles randiga kaviar. Det är dessutom mycket viktigt att lägga på marmeladen först och sen osten ovanpå. Det är mycket godare än tvärsom!
Hundarna ligger som ljus tills dom hör att jag tagit sista slurken av teet, då sprätter dom upp och får en skiva ost var. Men först måste dom ha perfekt ögonkontakt. Tradition eller dålig vana? Skit samma dom ska väl också få smaka. Dom sitter aldrig och tigger vid bordet när jag äter och det är ju tacksamt.


Dom här två är riktiga kompisar

Kommer ihåg när Klicker var bortlånad för att para tiken som han har valparna med. Tikägaren frågade om han fick något från bordet, för dom gillade inte att hundarna satt och tiggde. Men det har han ju aldrig gjort, så dom var nöjda med svaret.
Uppfödaren till Klicker, som var med, och jag blev bjudna på fika och rätt som det var så hoppade det upp en Amerikansk Cockerspaniel på bordet när vi var klara??!!
DET var tydligen tillåtet! *S*

Nej, några tiggarhundar har jag aldrig haft och inga som hoppar upp på bordet heller. Däremot hade jag en Grand Danois, Faust, som serverade sig själv från borden när han blev ensam. Han var ju så stor så det var ju inga problem för honom.
Tjuvar finns här i flocken också. Klicker har försett sig själv när jag vänt ryggen till. Men jag får skylla mig själv som lämnar framme så han får tag i det.

Nej, nu ska jag göra en handlingslista och sen bär det av till ICA i Henån!

Ha en bra torsdag!



Inga kommentarer: