tisdag 14 maj 2013

Grönt och regn!

Nu har det satt fart med grönskan! Så här ser åkrarna ut på andra sidan vägen där jag bor.




Hundarna tycker det är spännande att gå här nu, eftersom vi inte har gått här på länge.


Men hej! Var ska Ni nånstans?


Idag när jag var ute med hundarna, så började det att skvätta, så vi fick skynda oss att hämta posten och springa hem. Igår regnade det också och gräsmattan växer så det knakar!
Bara det torkar upp nu, så ska den klippas för första gången i år.
Har Du klippt Din ännu?

Ha det så gott!


2 kommentarer:

paulamerioP sa...

Men vad trist med griniga grannar! Vi har otroligt bra grannsämja må jag säga, och säfsingar som anses vara lite buttra hälsar på alla i byn, när man går ut får man lyfta armen åt varje bil som passerar och morsa till höger och vänster, och det gillar jag! Turisterna må undra...
Trevligt hus du bor i, jag trodde det var ett mycket sstörre hyreshus. Hur många lägenheter är det totalt? I mitt hyreshus har vi två portar, tre våningar och tre lägenheter per våning. Jag bor ju högst upp och helt allena för lägenheten mitt emot står tom och bredvid mig har vi en gästlägenhet som är möblerad och som vi hyresgäster kan boka. Så du är välkommen!
Kram

viola sa...

Her grønnes det kan jeg se, og i et slikt landskap trives nok hundene og de andre 4-beinte veldig godt kan jeg tenke meg! =)
Så flott du bor! sett på kaffen, så kommer jeg, hehe.. nei da.. men hvem vet...

Klem til deg og alle de 4beinte vennene! :)