torsdag 9 maj 2013

Nyklippt!

Igår höll jag på i 3 timmar och klippte Famos!
Det känner på ryggen ska jag säga! Han står ju inte på något bord, utan på golvet och då måste jag stå böjd och köra med klippmaskinen.
När han blir så långhårig, så tar det ju mycket längre tid att klippa också.
Detta är bara en liten del:



Så här långt har jag kommit med honom:
Han ser lite rolig ut nu, för det är ju en del kvar att frisera. Bl.a. öronen, benen och under magen och så ska skägget friseras.
Det är inte lätt att få en bra bild på honom, för han gillar inte att bli fotad och blir stel och sur. Men säger jag, Carina, så blir han intresserad och får upp öronen litegrann. För det är nämligen "älsklingsmatten"!
Imorgon kommer Carina och ska hjälpa mig att klippa honom under magen och på benen, för då måste man ner på golvet och den ställningen klarar inte jag.
Då vet jag vem som blir alldeles till sig?
Idag har vi mulet, lite disigt och varmt! Skönt det också!

Önskar Er en fin Kristi Himmelfärds dag!

Inga kommentarer: