fredag 23 januari 2015

Långpromenad

Idag har vi haft bra väder för att gå en långpromenad med hundarna!
Har tidigare kollat kartan för att se ungefär hur långt det är till Orust Hundägareförening, som jag nu har löst medlemskap hos, för att gå dit.


Det är 1,5 km en väg att gå, så idag har jag gått 3 km och det har jag nog inte gjort på många år. Har ju problem med att gå längre sträckor p.g.a. ryggen och att jag får så ont i ett ben.
Men idag gick det super!
Kommer väl imorgon istället?


Här finns 2 stora gräsmattor som är inhägnade och där hundarna kan springa lösa!


Klicker i full fart mot Rollie som håller till vid staketet!


Det finns mycket att nosa på här!

Tanken är att jag framöver skall ta med leksaker att kasta, så dom får springa av sig ordentligt. I alla fall någon gång ibland.
Idag räckte det att få gå och nosa!


Här är första grinden man kommer till och nu blev det ju spegelvänt, eftersom jag fotade när vi var på väg ut därifrån.
Bra ordnat med soptunna och spade, om man nu skulle glömma bajspåsarna!
Som tur är hinner hundarna göra ifrån sig när vi är på väg dit, så påsarna behövdes på vägen dit idag.

Hittade en liten genväg genom skogen, så jag slipper går runt husen på fotbollsplanen. Nu hade dom röjt där, så på ett ställe var det lite svårare att komma förbi, men det gick bra!

Jag satte på appen Runkeeper när jag gick därifrån och den visade att jag hade gått 1,5 km på 36 min. och gjort av med 111 kcal. Höjdskillnaden var 24 m och det är den branta backen upp till hyresområdet där jag bor. Pust!
Detta var alltså en väg, så jag hade gjort av med ca 222 kcal. idag och det måste jag ju återhämta med en kopp kaffe och kanelbullar när jag kom hem! 
Nu ligger hundarna utslagna och är tysta för en gångs skull!

Önskar Dig en trevlig helg!




1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Men så roligt att du har ett bra ställe att gå till! Jag har lika lång väg till butiken o när jag är lat går jag inte längre än så. Nu har dom äntligen börjat sladda skoterspår men ännu är dom för lösa och moddiga, testade igår och jisses så jobbigt det var då man sjönk ner till anklarna vid varje steg. Visst är det lite kul o peppande att ha en runkeeper. Jag ska aktivera min sedan när barmarkssäsongen börjar, just nu är det tämligen onödigt och ganska missvisande att mäta sträckan när jag mest står på sparkmedarna o åker utför...hehe
Kramen