torsdag 31 december 2015

I de sista ...

skälvande timmarna av 2015, sitter vi här, Klicker, katterna och jag. Sitter och sitter? Katterna ligger i min säng och Klicker ligger på golvet nedanför mig. Skotträdd som han är så har han haft en jobbig dag och kväll, med diarré, kräkningar och skakningar!

Nu har jag laddat upp med fetvadd till öronen och en halsduk som skall svepas om huvudet ca halv tolv och radion på hög nivå med Mix megapol. Har inte behövt detta tidigare, men det verkar som om rädslan tilltagit med åren? Hoppas att det fungerar med detta?

Inte roligt för hundarna som är rädda? Trots protester mot raketer osv, så händer inget! Själv tycker jag att det borde vara förbjudet med privat skjutande! Gärna i offentlig regi, för att fira in det nya året måste vi ju få göra och tillhör ju också en tradition som allting annat vi håller på med.
Nu har ju i alla fall några affärer slutat sälja fyrverkerier och det är ju berömligt. Hoppas att fler följer efter?

Men trots problem med skotträdd hund, så vill jag bara säga:

Gott slut på det gamla
och
GOTT NYTT ÅR!



Ha det gott och på återseende!

/Britten








1 kommentar:

Kicki sa...

Gott Nytt År till dig också!
Hoppas Klicker, den stackarn har hämtat sig nu. Det är verkligen synd om dom skotträdda hundarna.