onsdag 9 december 2015

Långpromenad!

Igår skulle jag, som vanligt, gå en sväng med Klicker. Men eftersom det var så fint väder, inte sol, men skönt ändå, så fortsatte jag till Orust Hundägarförening där jag är medlem. Där finns två stora inhägnader som man kan släppa hundarna lösa.

När vi kom dit, så var det redan några små hundar där, så jag väntade och kom till tals med en man som brukar sköta om området där.
Efter en stund blev inhägnaderna lediga och jag gick in och släppte lös Klicker.
Efter en kort stund kom en kvinna med en Hovawart, som heter Alice, in också, men eftersom det var en tik, så blev ju Klicker så jobbig med sitt uppvaktande, så hon sa ifrån på skarpen. Men vad hjälpte det?
Vi gick i alla fall runt där och pratade medan hundarna, mest Klicker sprang runt och nosade och kissade. Fattar inte hur mycket kiss han har?
Sen kom ordförande för klubben och frågade om vi ville ha en kopp kaffe och det ville vi ju. Härligt!

Inne i klubbstugan torkade vi av hundarna, som blivit blöta eftersom det ibland kom några regnstänk.
Vi slog oss ner och satt och pratade både länge och väl och hade det trevligt.
Ordförandes två små hundar och Alice tog det lugnt och låg ner, medan Klicker undersökte allt som gick. Han har svårt för att koppla av i nya miljöer?
När vi fikat klart, så åkte Alice matte hem och jag började promenera hemåt!

En väg till klubben är väl ca 1,5 km och när jag gick dit så fick jag så ont i ryggen, som jag brukar få när jag går, men när jag gick hem, så kände jag ingenting och det var ju både överraskande och tacksamt.
Klicker var ganska trött på hemvägen efter allt springade och stress, så han somnade ganska snart när vi kom hem!
Tyvärr kom jag inte ihåg att ta några bilder, men det blir ju fler gånger som vi går dit!








Inga kommentarer: