onsdag 4 januari 2017

Sju år sedan idag!

Jag flyttade till Orust!
Från detta....


20 minusgrader och mycket snö.
....till detta!







Fläckarna på filmen kommer från färgfläckar på utsidan.

Snöstorm!!
Vi var helt insnöade tills vi fick tag på en traktor hos grannen, annars hade vi fått skottat själva!
I flyttlasset ingick mina två hundar och tre katter.
 
Klicker och Rollie

     
Ia och Mio

Curry

Numera finns bara Klicker kvar!


Trivdes bra i första lägenheten, som var en tvåa, men sen bytte jag till en trea. Den låg i "källarvåningen" och var väldigt kall, så när tvåan blev ledig så bytte jag igen.
Efter fem år fick jag en trea hos Orust bostadsstiftelse och där bor jag än. Trivs väldigt bra och har ett stort sovrum till vävstolen och allt som hör till mina handarbeten. 
Bra och trevliga grannar och många hundar, mest tikar så Klicker har fullt upp.
Nu ska det tyvärr byggas tre femvåningshus här och två kommer att ligga alldeles inpå, så jag söker en lägenhet i ett lugnare område, som dessutom är billigare. Det dröjer väl något år, så det är ju ingen brådska!

Nu har vi ju gått in i 2017 och jag tycker det blir spännande att se vad som händer!
Önskar Er en God fortsättning på nyåret och allt gott resten av året!




2 kommentarer:

Paula sa...

Men vad säger du, du är ju nästan lika flitig på att flytta som jag! Men jag förstår dig, vem vill bli granne först till en byggarbetsplats och sedan till stora höghus som förstör utsikten. -det blir nog bra ska du se.
Vi har i skrivande stund -23 utanför dörren, och det är ju inte så kul, men inomhus är det plusgrader. Det ser ju ut att inte bli alltför långvarigt med den stränga kylan och då tycker jag att det inte gör något. Värre om det blir flera veckor...
Blinka har inte lyft på tassarna ännu, även om hon kutar hemåt fortare än bort...i löp är hon också så dofterna drar mer värmen i huset..
God fortsättning på året, hoppas mycket positivt händer i världen i år
Kram

Paula sa...

Men du, titta på tv med mobilen, har du en hökblick eller? Jag ser inte ett smack på den lilla skärmen trots glasögon. Jag har en ganska stor bildskärm till datorn, sprillans ny, men så fort jag får råd ska jag köpa några meter kabel som ska sitta mellan dator och tv så jag kan sitta bekvämt tillbakalutad i tevefåtöljen också. Tssss